cura de slabire fara infometare, femeie care gateste
Dietă și Nutriție Frumusețe

Calorii Negative si Cum sa tii o Cura de Slabire fara infometare!

Punctajul nostru
Apasa pentru a acorda un punctaj
[Total: 1 Average: 5]

De cele mai multe ori, atunci cand dorim sa scapam de kilogramele in plus incepem sa calculam caloriile din alimentele pe care le consuman, cautand combinatii cat mai eficiente pentru a nu ne infometa.

Ce sunt caloriile?

Corpul uman functioneaza astfel:

  1. Prin consumul de alimente, bauturi, corpul nostru primeste energia de care are nevoie. Aceasta energie se masoara in calorii.
  2. Toate mecanismele care au loc in interiorul corpului nostru (digestie, gandire, mestecat, etc), orice activitate fizica pe care o facem se masoara in consum de calorii sau calorii arse.

Asa cum am mai spus intr-un articol despere trigliceride, aceasta energie este contabilizata de catre organismul nostru. Atunci cand ingeram mai multe calorii decat consumam (sedentarism), organismul stocheaza surplusul si il depoziteaza sub forma de grasime, pentru situatii de criza. Si cum noi mancam si iar mancam si grasimile se depun, daca nu ardem ceea ce a fost stocat se ajunge in cele din urma la supraponderalilitate si obezitate.

Pentru o viata sanatoasa este nevoie de echilibru in ce priveste consumul de calorii.

Metoda simpla de a calcula caloriile

calorii negative masurare
Sursa foto: 123rf.com

Pentru a putea tine mai usor sub control caloriile, putem folosi urmatorul algoritm:

  • Necesarul de calorii al unei femei cu o activitate obisnuita este este de 20 de calorii/zi/ kg corp.

(20 x Nr kg = necesar calorii femeie)

  • Necesarul de calorii al unui barbat care nu face efort fizic intens este de 25 calori/zi/kg corp.

(25 x Nr kg = necesar calorii barbat)

Concluzie – tot ce este in plus se depune si tot ce este pe minus ne ajuta sa slabim.

O metoda simpla si eficienta de a slabi este sa ne folosim de asa numitele calorii negative.

Ce sunt caloriile negative si cum ne ajuta sa slabim?

Exista alimente care au un continut foarte mare de calorii si putini nutrienti, dar si alimente cu putine calorii si multi nutrienti.

Aceste alimente cu foarte putine calorii, prin procesul de digestie au nevoie de un consum mult mai mare de calorii decat aportul adus de ele. In timp ce organismul se alege cu nutrienti (vitamine, minerale si fibre), pentru asimilarea acestora este nevoit sa consume din caloriile stocate de organism.

Facand un calcul matematic simplu, diferenta dintre aportul de calorii adus de aceste alimente si numarul efectiv de calorii consumate pentru metabolizarea lor va fi o valoare negativa. Tocmai din acest motiv se numesc calorii negative.

Astfel are loc procesul de pierdere in greutate.

Exemplu actiune calorii negative

prajitura calorii
Sursa foto: popsci.com
  • un mar are 50 calorii – pentru digestia lui organismul consuma 75 de calorii. Asadar organismul a scapat de 25 de calorii din „stoc”.
  • o prajitura (un anume tip) are 400 calorii. Pentru a fi digerata, organismul consuma 150 calorii. Restul de 250 ajung in corp si se depun.

Si cum nu ne putem hrani doar cu mere caci ele nu pot satisface necesarul de nutrienti al organismului, atunci aceste alimente ce au calorii negative se vor conuma alaturi de celalate alimente.

Cum actioneaza alimentele ce au calorii negative in corp

Alimentele care au calorii negative actioneaza in corp si prin:

continutul de fibre – acestea dau senzatia de satietate si detoxifica organismul,

continut ridicat de apa – asigura hidratarea organismului,

continut de proteine care ajuta la arderea grasimilor,

– prin compozitia specifica a fiecaruia intensifica metabolismul,

Fructe care contin calorii negative

calorii fructe, calorii negative
Sursa foto: dietdoctor.com

Atunci cand vreti sa slabiti, cele mai bune fructe sunt:

  1. visinele
  2. caisele
  3. capsunile
  4. merele
  5. pepenele rosu
  6. pepenele galben
  7. piersicile
  8. papaya
  9. citricele (lamai, portocale, mandarine, clementine, grepfruit)
  10. merisoarele
  11. mango
  12. fructele de padure (macese, zmeura, fragi, afine)
  13. ananasul
  14. lamaia
  15. prunele.

Legumele care au continut de calorii negative

calcul calorii negative
Sursa foto: sipipa.com
  1. ardei dulce si iute
  2. andive
  3. broccoli
  4. castravete
  5. ceapa
  6. conopida
  7. dovlecei
  8. fasole verde
  9. gulie
  10. loboda
  11. morcovi
  12. napi
  13. patrunjel
  14. praz
  15. rosii
  16. ridichea (toate soiurile)
  17. sparanghel
  18. sfecla
  19. telina
  20. spanac
  21. usturoi
  22. varza
  23. vinete

Recomandari pentru o cura de slabire eficienta

Daca dorim sa slabim folosind metoda caloriilor negative, trebuie sa introducem din aceste alimente in meniul zilnic astfel:

  • nici o masa fara o salata din legume care au calorii negative
  • renuntati la dressinguri: folositi putin ulei de masline si zeama de lamaie
  • renuntati la sucurile din comert in favoarea celor proaspat stoarse
  • nu va realizati meniurile doar din astfel de alimente. Folositi carne slaba la cel putin o masa din zi
  • evitati mancarurile prajite.

Alimente de evitat in curele de slabire

Daca doriti sa slabiti este obligatoriu sa renuntati la aceste alimente:

  • alimentele de tip fast food.
  • junk food: cipsuri, prajituri, bomboane.
  • alimente hipercalorice: pizza, inghetata.

Dieta cu calorii negative este recomandata de catre cardiologi persoanelor care trebuie sa slabeasca in mod sanatos. Aceasta „spala” organismul de toxine si da senzatia de bine.

Reteta de supa care arde caloriile

Ingrediente:

  • 6 cepe mari
  • o varza
  • o legatura de telina
  • doi morcovi
  • doi ardei grasi
  • 0,750 kg rosii
  • condimente dupa preferinta
  • doi catei de usturoi
  • o cana supa de vita

   Supa se consuma pe parcursul zilei de cate ori apare senzatia de foame.

Meniu cura de slabire aceasta supa

Ziua 1: supa, fructe din lista cu valori negative

Ziua 2: Supa, vegetale (fara grasimi) – in mod deosebit frunze, salata, un cartof fiert cu putin ulei.

Ziua 3: combinatia celor doua zile mai putin cartoful.

Ziua 4: supa, 3 banane si lapte dupa pofta.

Ziua 5: supa cel putin o data, 300-500 grame carne de vita / pui / curcan fara piele, rosii sau 6-8 pahare de suc de rosii.

Ziua 6: supa, carne de vita, curcan oricat, vegetale cu frunze verzi (fara cartofi).

Ziua 7: supa, orez, mazare, suc de fructe neindulcit, legume.

Se pot consuma fara restrictii urmatoarele alimente:

Proteine animale: orice carne slaba, oua tari, lapte degresat, branza de vaci, urda, telemea degresata.

Vegetale: radacini crude, zarzavat si legume crude, fructe proaspete fara (nuci, alune, castane)

Glucide: numai din legume, fructe si salate

Grasimi: uleiuri vegetale, margarina

sare: 5 g/zi

 Stiati ca…?

Doar 3 din componentele alimentelor ofera organismului calorii. Acestea sunt:

 1. proteinele

 2. carbohidratii

 3. grasimile

Vitaminele si mineralele nu contin calorii.

Sursa foto: dailymail.co.uk

Citeste si:

🥝 Cura de slabire 100% NATURALA pe baza de HREAN

🥝 Scapa de balonare si gaze folosind carbunele vegetal

🥝 Retete naturiste de primavara: Urzica -trateaza peste 20 de afectiuni

4 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Felicitari! Te-ai abonat cu succes!

Ceva nu este in regula. Te rog sa mai incerci o data.

Fii linistit! Mailul tau este in siguranta! Vei primi doar notificari despre sanatate.

Fii primul care afla cele mai noi remedii naturiste si FII SANATOS!

%d blogeri au apreciat: