branza cu putine calorii,
Dietă și Nutriție

Urda: 18 beneficii extraordinare pe care sigur NU le stiati!

Punctajul nostru
Apasa pentru a acorda un punctaj
[Total: 8 Average: 4.8]

Urda este o branza obtinuta in urma fierberii zarului ramas de la producerea in casa a branzei. Fata de branza este mai bogata in minerale si mai saraca in calorii, numai buna in curerele de slabire. Avantajul in a consuma urda este ca da senzatie rapida de satietete. Urda are un continut de doar 8% grasime saturata si are in compozite proteine de calitate superioara, solubile in apa. Este de preferat sa consumam urda la micul dejun sau seara la ora 17 (in intervalele in care glicemia scade in mod natural).

Urda este recomandata celor care doresc atat reliefare musculara cat si cresterea masei musculare. Aceasta se datoreaza aminoacizilor ramificati din compozitie, care construiesc fibra musculara. In curele de slabire poate fi combinata cu mararul, legume precum ardei gras, castravete sau rosie.

Nu se combina cu nici un produs din carne deoarece structura proteica difera si ingreuneaza digestia.

Compozitie nutitionala la 100g

  • Calorii – 130
  • grasimi – 13g
  • sodiu – 84mg
  • colesterol – 50 mg
  • carbohidrzti – 3g
  • proteine – 11g
  • Vitamina A
  • vitamina B6 si B12
  • riboflavine
  • acid panthotenic
  • Vitamina K
  • calciu
  • fier
  • magneziu
  • potasiu
  • zinc
  • seleniu
  • grasimi
  • un lant ramificat de aminoacizi : leucina, izoleucina, vanila

Avantajele consumului de urda

  1. Contine foarte putina cazeina in comparatie cu laptele;
  2. Scade masa de grasime din corp si o creste pe cea musculara;
  3. Ajuta la regenerarea ficatului – aminoacizii cu sulf din aceasta ajuta ficatul si il protejaza;
  4. Protejaza rinichii – persoanlele cu probleme renale si hepatice ar trebui sa o consume zilnic;
  5. Recomandata in dieta celor cu hipercolesterolemie – are de 4 ori mai putine grasimi fata de branza.
  6. Lupta cu kilogramele in plus;
  7. Da senzatia de satietate si tine cateva ore;
  8. Urda combinata cu mararul va tine stresul sub control la locul de munca;
  9. Ajuta la reglarea ciclului menstrual – in combinatie cu mararul;
  10. Favorizeaza atat marirea in volum a sanilor, cat si fermitatea acestora;
  11. Imbunatateste digestia – prin lipsa de cazeina;
  12. Regleaza nivelul glicemiei – dimineata si seara cand indicele glicemic este scazut se consuma urda si scade nevoia de a consuma dulciuri toatal nesanatoase;
  13. Urda creste longevitatea si previne bolile batranetii;
  14. Tine in frau stresul oxidativ;
  15. Reduce riscul de diabet;
  16. Inhiba dezvoltarea cancerului;
  17. Protejaza impotriva declinului cognitiv;
  18. Benefica in constipatie

Dieta de 7 zile cu urda

urda, branza cu putine calorii,
Sursa foto: bookculinaryvacations.com
  • La micul dejun – Consuma 2 felii de paine integrala cu urda si ardei gras, iar apoi manci o banana. In ziua urmatoare la micul dejun consumi o omleta din doua oua cu multa urda si marar.
  • La pranz –  Poti consuma urda in salate sau alaturi de legume gatite;
  • La cina – urda cu paste integrale.

Reteta urda – Cum se face?

Se pune la fiert zerul ramas de la branza si se lasa cam o ora fara sa clocoteasca, la aproximativ 90 grade. Se amesteca bine cu o lingura (caci are tendinta de a se depune pe fundul vasului si a se afuma). Cand se limpezeste zarul urda se aduna, se strecoara si se lasa la racit.

Pentru a obtine 1 kg de urda este nevoie de 10 l zar. O recomand pe cea facuta in casa deoarece este 100% naturala.

Reteta galuste din urda si spanac pentru copiii de peste 10 luni

Ingrediente:

  • 200g urda
  • 2 oua
  • 200g gris
  • 1 catel usturoi
  • 200g spanac

Mod de preparare

Se opareste spanacul (sau se dezgheta, in functie de ce folositi), se toaca forte marunt. Usturoiul se curata si se da pe razatoarea mica, urmand ca intr-un vas sa se amestece bine toate ingredientele.

Ulterior puneti o cratita cu apa pe foc. Cand incepe sa fiarba, luati cu o lingura din compozitia realizata si puneti in apa. Din momentul in care galustele incep sa se ridice la suprafata mai lasati 2-3 minute si apoi le puteti scoate intr-o sita si pune la scurs.

Sursa foto coperta: livearad.ro

Citeste si:

🥚 Mamaliga: aliment sau medicament? + 40 Beneficii ale consumului de mamaliga si retete

🥚 Vitamina D naturala: Cele mai bogate alimente si plante

🥚 Protejati-va stomacul, creierul, oasele si inima consumand SPANAC + 3 Retete de Suc de Spanac

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Felicitari! Te-ai abonat cu succes!

Ceva nu este in regula. Te rog sa mai incerci o data.

Fii linistit! Mailul tau este in siguranta! Vei primi doar notificari despre sanatate.

Fii primul care afla cele mai noi remedii naturiste si FII SANATOS!

%d blogeri au apreciat: