plante medicinale, leacuri babesti, ceai antistres, stres, stresul
Boli/Afecțiuni Plante medicinale Sănătate emoțională

Top 25 ceaiuri care te ajuta in lupta cu stresul

Punctajul nostru
Apasa pentru a acorda un punctaj
[Total: 5 Average: 4.6]

In conditile actuale, intr-o societate moderna in care totul se desfasoara cu o viteza ametitoare, cand la locul de munca si acasa totul se rezuma la timp si bani, partenerul nostru de viata a devenit STRESUL. El a pus stapanire pe intreaga planeta, oamenii fiind pe zi ce trece mai presati de el.

In clipele stresante o arie a creierului numita hipotalamus reactioneaza si da comanda de a se trimite in corp neurotransmitatori si hormoni precum adrenalina si cortizolul pentru a pregati apararea in fata primejdiei respective.

Schimbarile care apar în corp ca reacție la stres

femeie stresata,
Sursa foto: psychologytoday.com

In momentele de stres ridicat in organism se produc urmatoarele schimbari:

  • Cresc valorile pulsului si ale tensiunii arteriale;
  • Respiratia are un ritm accelerat;
  • Functia imunitara si sistemului digestiv incetinesc;
  • Muschii devin incordati;
  • Apare o stare de alerta in organism care impiedica instalarea somnului;
  • Somnul este indepartat de tot felul de ganduri, samd.

Tipuri de ceaiuri pentru stres

ceai care combate stresul, ceai galben, flori de liliac si ceai, lamaie, stres
Sursa foto: healthline.com

Pentru aceste staricare ne tulbura echilibrul cotidian Dumnezeu a creat natura. Cu mult inainte sa apara anxioliticele oamenii utilizau plantele pentru a scapa de efectele stresului. Si cum nu putem lua la intamplare anumite remedii naturiste numai ca am vazut scris in prospect „antistres” trebuie sa stim sa le impartim in doua categorii, si anume:

  • ceaiuri pe care sa le luam dimineata si care sa ne dau tonusul si vigoarea pentru a face fata sarcinilor din timpul zilei;
  • ceaiuri care se pot consum seara pentru a ne putea ajuta sa scapam de efectele nefaste ale situatilor stresante din timpul zilei si pentru a putea adormi usor, pentru ca asa cum stim organismul nostru se regenereaza pe timpul somnului.

Si pentru a nu risca sa adormim la locul de munca sau la volan le-am impartit in felul urmator:

Ceaiuri antistres pentru prima parte a zilei

In prima parte din zi sunt recomandate ceaiuriele revigorante care imbunatatesc atentia si concentrarea pentru a fi capabili sa ne derulam activitatea optim. Aceste plante din care putem prepara ceaiul  sunt:

  • Roinaita – reduce nelinistea si stresul;
  • Radacina de ginseng – creste puterea de lucru si concentare, este tonic si revigorant, intareste organismul si il ajuta sa se adapteze la stres;
  • Maghireanul – ajuta persoanele vegetative (hipersensibile). Sa se poata adapta la situatiile stresante.
  • Ceaiul verde – se poate folosi dimineata in locul cafelei, creeaza stare de liniste si incredere in sine. L- teanina din compozitie potenteaza activitatea neuronilor, imbunatateste viteza de reactie, memoria si atentia.
  • Menta – foarte multe persoane au probleme digestive din cauza stresului. Astfel, menta este cea care poate da o mana de ajutor.
  • Rosmarinul – ajuta la „limpezirea mintii”, creste puterea de concentrare, elibereaza tensiunea din corp si reduce nivelul producerii hormonului responsabil cu  stresul.
  • Mararul – sedativ natural adjuvant in problemele digestive cauzate de stres.
  • Tarhonul – actioneaza impotriva stresului acumulat in timp.
  • Busuiocul – o cana de ceai de busuioc reduce balonarile pe sistem nervos si creeaza o stare de liniste reducand stresul.
  • Cimbrisor – infuzia de cimbrisor este calmanta si usor sedativa.

Ceaiuri pentru stres pe care sa le consumati seara

In cea de a doua parte a zilei, spre seara, se folosec ceaiuri care trebuie sa iti dea acea stare de ,,Shut down”, sa te ajute sa dobandesti linistea odihnitoare a somnului. Din aceasta categorie amintim:

  • Sunatoarea – este cunoscuta din Antichitate ca fiind cea mai eficienta planta cu efect relaxant asupra psihicului. Ea reduce anexietarea si depresia inducand starea de somn.
  • Roinita – scade tensiunea acumulata dupa o zi stresanta, linisteste sistemul nervos, reduce durerile de cap si trateaza insomnia.
  • Teiul (florile de tei) – ca si sunatoarea sunt foarte populare in tratarea stresului si a insomniei. Prin continutul de farnesol din flori, ceaiul de tei baut inainte de culcare te elibereaza de stres si induce un somn linistit.
  • Pasiflora – induce un somn linistit si odihnitor, are influenta pozitiva in stari de neliniste, agitatie, incordare, iritabilitate, emotivitate, tulburari cardiace pe fond nervos, precum si in starile de tensiune psihica din perioada premenstruala.
  • Lavanda – elimina tensiunile psihice care impiedica instalarea somnului.
  • Vinarita – folosita ca macerat timp de 8 ore in apa rece ajuta la inducerea somnului. Planta cruda poate fi utilizata si sub forma de comprese puse pe frunte in durerile de cap.
  • Schinduf – imbunatateste rezistenta orgnismului, reduce starile de oboseala si surmenaj.
  • Radacina de valeriana –  favorizeaza pastrarea calmului in situatii stresante, sustine starea de bine mentala in caz de tensiune si stres. Reduce starile anxioase, distoniile neurovegetative, migrenele, induce somnul.
  • Flori de soc negru – pe langa multimea de alte beneficii pe care le are ceaiul de soc, acesta mai ajuta si in cazul constipatiei induse de stres. Acest ceai se foloseste doar INFUZIE. Daca este fiert devine toxic.
  • Schinel – este adjuvant in starile depresive datorate stresului indelungat.
  • Aloe vera stim cate efecte tamaduitoare are aceasta planta asupra organismului (prin consumul de gel din frunza). De aceasta data nu trebuie sa o consumam, ci trebuie doar sa o avem ca prieten de nadejde in camera in care dormim deoarece emana oxigen atat ziua cat si noaptea, avand o influenta ridicata asupra eliminarii stresului.
  • Paducelul – referitor la reducerea stresului, consumul de ceai de paducel da rezultate extraordinare. Ba mai mult, acesta are puterea de a inlatura insomnia si durerile de cap dupa o zi incarcata. Important de stiut: nu se consuma mai mult de 2 cani pe zi.
  • Frunza de lamaie – infuzia din frunza de lamaie este indicata pentru tratarea starilor de agitatie, fiind considerata un somnifer natural.
  • Conuri de hamei – infuzia de conuri de hamei ajuta in hiperexcitabilitate nervoasa si insomnie. Se bea o cana de ceai seara cu 30 de minute inainte de culcare.
  • Talpa gastii – indeparteaza insomnia, depresia, starile anxioase si migrenele. Pentru relaxare se bea o cana inainte de culcare.

Sursa foto: composednutrition.com

Citeste si:

💚 Tratamentul naturist: prieten sau dusman?

💚 Nucul – arborele minune + 4 retete din frunze si fructe

💚 Plantele toxice si vrajitoria – Despre Belladonna (Matraguna)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Felicitari! Te-ai abonat cu succes!

Ceva nu este in regula. Te rog sa mai incerci o data.

Fii linistit! Mailul tau este in siguranta! Vei primi doar notificari despre sanatate.

Fii primul care afla cele mai noi remedii naturiste si FII SANATOS!

%d blogeri au apreciat: