Yoga, asana Yoga, femeie practicand yoga
Diverse

Yoga si Sanatatea: Top 10 beneficii pentru minte si trup!

Punctajul nostru
Apasa pentru a acorda un punctaj
[Total: 1 Average: 5]

Yoga este o forma de vindecare.

Am mai scris in materialele mele despre mine si curiozitatile mele privitoare la medicina alternativa.

Mereu mi-am dorit sa inteleg cum functioneaza aceasta masinarie complexa numita om. Si am cautat raspunsuri oriunde pareau sa fie indicii.

Cand aveam 20 ani erau in voga cartile lui Drumes si ale lui Mircea Eliade. Se vorbea despre Yoga cu multa teama… ca despre ceva interzis. Si nu ca nu ar fi fost, ca daca nu erau interzise s-ar fi gasit pe toate drumurile. Am achizitionat si eu cateva la fel cum se achizitionau atunci „BT-ul” si cafeaua: pe sub mana.

Persoanle generatiei mele stiu ce vreau sa zic…

Yoga – fructul interzis

Asa ca le-am citit o data si, sincer, nu am inteles nimic.

Le-am luat din nou, pagina cu pagina, si am inteles de ce sunt foarte valoroase. Dar ca orice in viata trebuie luat atat cat ai nevoie.

Firea mea agitata, dorinta de a cunoaste cat mai mult din tainele ascunse ale lucrurilor, m-a impins permanent spre „fructul oprit”.

Imi amintesc cum mi-am taiat frumusete de par sa pot arata ca un baietoi sa nu pot fi identificata… pentru a putea participa la antrenamente de Karate care chiar erau interzise in acea vreme si care se faceau seara in zone indepartate din padure.

Dar asta este alta poveste. Sa revenim la Yoga.

Ce este Yoga?

pozitii yoga, yoga, asana yoga,

Yoga este o practica foarte ampla, de aceea biserica o considera lucrare a necuratului.

Cu canoanele de rigoare am studiat-o, dar atentie, am ales ce imi este de folos, respectiv: respiratia, ceva meditatie si cel mai important posturi (asane).

Asana Yoga este o arta.

O arta care te face sa te cunosti pe tine sa te ajuti, sa te vindeci, sa te stapanesti.

Yoga iti da autocontrol, tine o legatura fantastica intre fizic si mental.

Cum m-a ajutat Asana Yoga pe mine

yoga, femeie facand sport,

Eu am fost o fire bolnavicioasa de copil si nu intelegeam acest mecanism prin care intra in corpul nostru bolile.

Imi amintesc ca dupa prima nastere (nastere normala cu probleme), mi-a fost atat de solicitata coloana vertebrala incat am ramas multa vreme cu dureri insuportabile.

Aceste exercitii (asane) m-au ajutat enorm! Am reusit sa imi restabilesc pozitia corecta a coloanei, precum si sa calmez durerile!

Poate o sa spuneti ca voi faceti gimnastica sau sala…

Exercitiile de gimnastica, in comparatie cu yoga sunt exercitii active. Ele se fac in forta si consuma energie (transpiri).

Exercitiile din yoga se bazeaza mult pe imbinarea fizicului cu mentalul. Ele sunt lente, incarcand organismul cu energie.

Orice asana nereusita trebuie abandonata pentru ziua respectiva si reluata altadata.

Exercitiul zilnic mareste mobilitatea si in timp vei reusi!

Acest gen de exercitii se adreseaza in special persoanelor cu probleme de mobilitate.

Am facut  pe parcursul vietii foarte multa fizioterapie si kinetoterapie si am constata ca au o legatura stransa cu practica posturilor yoga.

Ba chiar am vazut persoane anchilozate care si-au recapatat mobilitatea.

Reguli in practica Yoga

Pentru a obtine cele mai bune rezultate este recomandat ca exercitiile sa se faca zilnic! Orice delasare duce la ratarea efectului dorit.

Astfel, exista cateva reguli care trebuie sa fie respectate cu strictete pentru a putea vedea rezultate si anume:

Relaxarea

Inainte si dupa asane, relaxarea este obligatorie.

Trebuie invatate tehnicile de relaxare. Cu cat corpul este mai relaxat exercitiile vor fi o reusita.

Exemplu:

Te intinzi (obligatoriu pe dusumea cu o patura sub, niciodata in pat), cu geamul deschis indiferent de anotimp. Camera trebuie bine aerisita!

In pozitia culcat, cu picioarele departate si mainile departate de corp, incepi sa respiri: inspiri 4 timpi, expiri 16 cu o pauza (apnee) de 2 pana la 4 timpi (persoanele cardiace evita apneea).

Imaginatia (mentalul) trebuie canalizat spre inducerea satarii de relaxare. Iti imaginezi ceva care sa te faca sa te simti bine (ex. ca plutesti intr-o piscina fara nici o grija).

In momentul in care esti relaxat mintea este complet deconectata. Daca ridici o mana ea trebuie sa cada inerta pe podea la fel si picioarele, atunci ai atins faza de relaxare.

Nu se fac exercitii Yoga cand ai nasul infundat

Nu se faci exercitii cu nasul infundat sau murdar. Trebuie sa poti inspira pe nas, asa ca e recomandat sa il speli cu apa sarata in prealabil.

Iti recomand sa vezi cea mai eficienta tehnica de spalare si decongestionare a nasului, despre care vorbeam in materialul despre sinuzita!

Apa – element vital

Dimineata la trezire se consuma un pahar sau doua (cum poate fiecare) de apa la temperatura camerei pe stomacul gol, pentru a asigura si curatarea stomacului.

Nu se fac exercitii Yoga dupa masa!

Exercitiile se pot face la orice ora din zi (cand iti planifici). Totusi, trebuie tinut cont de faptul ca nu se fac exercitii Yoga dupa masa!

Asa ca e indicat sa lasi un interval de minim doua ore din momentul in care ai mancat si pana te apuci de Yoga.  

In acelasi sens, dupa exercitii si pana la urmatoarea masa trebuie sa treaca cel putin 1/2 ora.

Nu se face Yoga cu „spectatori”

Niciodata nu faceti exercitiile cu „spectatori” in preajma, caci exercitiul este ratat.

Numai avansatii in aceste tehnici pot sa se detaseze de mediu. Altfel arata a exhibitionism.

Tehnicile de relaxare, meditatiile ghidate, asanele va vor ajuta la tonifierea organismului. Ele pot fi practicate chiar si de catre copii – daca sunt asistati de catre adulti.

Yoga in sarcina

Femeile gravide care fac sport (atat cat pot) pe parcursul sarcinii nasc copii cu o musculatura reliefata si le imprima dragostea de a face sport.

Imi amintesc la nasterea primului copil cum medici ii ziceau belelusului „atletul” – iar mai tarziu cand imi faceam exercitiile, micutul  se chinuia pe langa mine sa faca si el.

Ba imi si amintea: „mami, facem goia?”.

Exercitiile Yoga se adreseaza imbunatatirii sanatatii.

Exista exercitii cam pentru majoritatea problemelor de sanatate. De exemplu: exercitii yoga pentru mobilitatea articulara, probleme cu ficatul, eliminarea gazelor, etc.

Diferenta intre gimnastica propriu-zisa si asane este ca asanele se fac prin imbinarea miscarilor cu respiratia: inspir-expir la fiecare miscare.

Beneficiile exercitiilor yoga

  1. Scade nivelul de stres, anxietae, oboseala tinand depresia la distanta. Practica in sine reduce nivelul de cortizol – principalul hormon al stresului.
  2. Poate reduce inflamatiile din corp imbunatateste sanatatea inimii. Inflamatia este un raspuns imunitar normal, dar inflamatia cronica poate contribui la dezvoltarea unor boli pro-inflamatorii precum bolile de inima, diabetul si cancerul.
  3. Imbunatateste calitatea vietii. Prin calm, rabdare, oxigenare corespunzatoare a tesuturilor, ajuta la controlarea emotiilor negative.
  4. Imbunatateste flexibilitatea articulara, creste tonusul muscular, contribuie la mentinerea echilibrului. In timp se observa o relaxare treptata, iar miscarile care erau imposibile devin posibile. Durerile articulare incep sa se diminueze pana la dispartitie. Dar totul se realizeaza treptat! Asanele practicate dezvolta musculatura, o defineste si o tonifica, imbunatatind intreaga stare generala.
  5. Imbunatateste respiratia – respiratia inseamna oxigenare buna a tesuturilor si a sangelui. Yoga promoveaza respiratia pe nas, care filtreaza aerul, incalzindu-l, umidificandu-l. Acesta este un fapt extrem de benefic pentru functionarea optima a plamanilor.
  6. Imbunatateste sistemul cardio-vascular – reducand presiunea sangelui, regland ritmul cardiac.
  7. Ajuta la mentinerea greutatii corporale
  8. Corecteaza postura corpului – practicarea zilnica a exercitiilor yoga duce la autodisciplina. Cei care fac aceste exercitii vor observa ca merg mult mai drept, cu abdomenul mai incordat. Cu barbia ridicata si umerii trasi inapoi, mult mai siguri pe ei. Aceasta modalitate de mers corect diminueaza durerile coloanei vertebrale.
  9. Promoveaza stilul de viata sanatos si dieta sanatoasa.
  10. Contribuie la relaxarea generala a corpului – asanele practicate regulat duc la o crestere optima a nivelului de serotonina.

Atentionari!

Persoanelecare prezinta probleme de sanatate severe trebuie sa evite anumite posturi care solicita intensiv vertebrele cervicale.

De asemenea persoanele care au operatii ortopedice sau care poarta proteze in articulatii trebuie sa fie prudenti cu pozitiile pe care le incearca.

In concluzie practicile yoga in combinatie cu o alimentatie sanatoasa si un mod de viata sanatos ajuta atat in mentinerea sanatatii organismului cat si in reabilitatea acestuia dupa boli.

Citeste si:

🍀 DUREREA DE SPATE: 15 remedii naturiste EXTREM DE EFICIENTE pe care le avem la indemana

🍀 9 Moduri de a trata Spondiloza Cervicala fara medicamente + Retete uz extern

🍀 Top 16 COPACI incredibili, a caror energie TE POATE VINDECA!

1 comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: