fbpx
stil de viata, dieta, alimente, sport
Dietă și Nutriție

Ai cu adevarat un stil de viata sanatos… sau te minti frumos?

Punctajul nostru
Apasa pentru a acorda un punctaj
[Total: 2 Average: 5]

De multe ori ne-a fost dat sa auzim sau sa spunem ca avem un stil de viata corect, dar tratamentele pentru diversele afectiuni cu care ne confruntam nu isi fac efectul.

Prin natura noastra credem ca suntem corecti in tot ce facem.

De cate ori nu ati auzit anumite persoane spunand ca nu au de ce sa posteasca sau sa faca matanii pe motiv ca tot anul postesc (din lipsa de anumite produse de carne) sau ca de ce sa  faca matanii ca prin natura servicului fac atatea aplecari incat acestea nu isi au rostul.

Dar nimeni nu gandeste mai profund… caci activitatea profesionala nu are scopul mataniei, si nici mancatul permanent de produse de carne nu au legatura cu scopul postului.

Prin aceste exemple nu vreau  sa promovez nici mataniile si nici postul, ci faptul ca avem tendita sa credem ca ceea ce facem este corect cand de fapt mancam si traim haotic.

Stil de viata corect

Luam medicamente pentru diferite afectiuni dar nu renuntam la alcool. Sunt afectiuni in care chiar si un pahar poate influenta actiunea medicamentului.            

Consumam alimente sanatoase, fructe si legume si la final rezultatul nu este cel asteptat si picam in deznadejde.

Sau urmam  un tratament naturist pe care l-a urmat si vecinul… si el s-a vindecat, dar la noi nu a functionat. Si asa suntem dezamagiti.

Nu doar ca suferim dar incepem sa blamam acel tratament ca este efect placebo sau mai stiu ce.

Am fost la alergat zilnic si am facut X numar de flotari, dar in loc sa ne tonifiem organismul mai rau ne-am simtit.

Si tot asa lista poate continua impreuna cu nemultumirile.

Vine acel DE CE?

Fiecare om este diferit!

Inainte de a ne panica si a ne stresa sau a trece la blamare ar trebui sa stim ca fiecare om este diferit de ceilati inca din nastere.

Ne nastem cu predispozitii spre anumite boli, ele avand „samanta” in materialul genetic, de aici auzim de predispozitie genetica.

Prin structura fizica a fiecatui om exista predispozitii, de aceea fiecare om trebuie sa-si cunoscta organismul si predispozitiile, pentru a putea sa aiba o armonie cu eul interior.

Analizele medicale ne spun lucruri nebanuite despre noi, precum lipsa unor vitamine sau minerale pe care organismul nu le poate sintetiza si atunci noi trebuie sa stim ce alimentatie sa abordam. Sau invers, organismul sintetizeaza si stocheaza prea multe minerale.

Pana aici putem privi de sus cu aroganta si sa spunem „bla bla astea le stiam”, insa lucrulile nu stau asa.

Cunoaste-te pe tine… dar cunoaste si ce mananci!

Dupa mine „a trai este o arta”… si nu este la indemana oricui. Teorie stim toti insa practica ne omoara.

Traim in secolul vitezei maxime, mancarea procesata este la indemana, insa noi continuam sa spunem „Eu mananc sanatos, am legume si animale in curte, fac propria tuica cu propiul cazan si totusi ma doare aia si ailalta”.

Si aici intervine arta: legume proaspete, carnea proaspata, puse la oala gramada, fierte la foc maxim ba chiar intr-o oala sub presiune, sa se faca repede si gata ciorba. E aromata si parfumata… un delicu! Insa ce avea mai important s-a dus. Legumele au ramas fara o parte din nutrienti si avem cantitate nu calitate.

De exemplu:

Vitamina C la o temperatura mai mare de 60 grade este distrusa 100%, de aceea patrunjelul se pune la final.

Sau:

Am foat la alergat. Problema este cand si cum!

Daca ai probleme cardiace nu trebuie sa alergi, ci sa te plimbi. Nu alergi dupa ce abia ai mancat. La fel, te plimbi pentru a ajuta digestia.

Sunt sute de informatii in ce priveste stilul de viata insa toate trebuie personalizate dupa tabloul clinic al fiecaruia.

Foarte important sa stim cum sa combinam alimentele pentru a nu da de furca stomacului.

Circula pe internet informatii care promoveza consumul de untura. Nu zice nimeni ca nu este santoasa, dar trebuie sa stim ce continut caloric are fata de ulei sau cum o poate procesa organismul nostru, respectiv in ce afectiuni ne face rau.

Echilibrul este cheia!

Sa luam in calcul cel mai de bun simt mod de viata pe care, din pacate, nu-l abordam din diferite motive si scuze.

Sanatatea si starea de bine a fiecaruia dintre noi nu se rezuma doar la ceea ce mancam si este influentata si de modul in care ne antrenam corpul.

Asadar, tine de maniera in care gandim, de felul in care simtim si ne acceptam emotiile, dar si de raportarea la cei apropriati si la mediul in care ne desfasuram activitatea.

Niciodata nu este prea tarziu!

In clipa in care te-ai hotarat sa iti schimbi stilul de viata, chiar si la o anumita varsta, este recomandat sa incerci a intra in armonie cu toate cele trei planuri ale vietii:

  • Fizic
  • Mental
  • Spiritual

Si acum sa ne imaginam ca avem o casuta pe care nu o aerisim decat uneori sau deloc. Stim ca in ea se vor acumula bacerii, virusuri si CO2. Asa este si organismul. Prin natura umana noi nu respiram cu tot plamanul, avem  tendinta este de a respira numai cu partea superioara a plamanului, nu cu tot.

Stiai ca femeile si barbatii respira diferit?

  • Barbatii respira intercostodiafragmatic – adica, diafragma se deplaseaza in jos si apasa zona abdominala.
  • Femeile respira toracic – deoarece femeia a fost creata ca la randul ei sa creeze viata si pentru a nu afecta copilul din pantec, diafragma nedeplasandu-se nu apasa pe abdomen si, implicit, pe sarcina.

Cum sa ai un stil de viata corect!

Uite cativa pasi prin care armonizam fizicul cu mentalul si spiritul, altfel spus accepam schimbarea stilului de viata de pana acum:

Pasul 1 – Invatam sa respiram corect

Nimeni nu accepta ideea ca nu respira corect.

Respirand constient si profund, se va constata o imbunatatire considerabila a starii generale pe parcursul intregii zile.

Cum facem acest lucru?

Dimineata la trezire dupa ce am aerisit bine camera inspiram si expiram profund in 3 seturi de cate 12 repetari (putem executa si cu geamul deschis daca vremea ne permite sau afara).

Pasul 2 – Ne hidratam corespunzator

La trezire, inainte de exercitul de respiratie, bea un pahar de 250ml de apa la tempertaura camerei si ai grija ca la sfarsitul zilei sa ajungi la 2 pana la 2,5 litri de apa.

In consumul de apa trebuie sa tinem cont si de alimentele cu nivel crescut de apa (ciorbe, supe, legume precum castravetele – care are cel mai mare continut de apa dintre legume).

Pasul 3 – Nu sari peste micul dejun

Indiferent de cat de grabit esti! Micul dejun este cel care iti asigura energia pentru o zi de munca – daca ceea ce alegi sa manci este echilibrat din punct de vedere nutritional.  

Ce trebuie sa contina micul dejun:

  • proteine slabe
  • grasimi sanatoase
  • carbohidrati complecsi

Pasul 4Scoate din dieta alimentele nesanatoase

Prin alimente nesanatoase ma refer la:

– zahar

– alcool

– alimente prajite

– excesul de sare si condimente.

Nu trebuie sa uitam cand mancam de alimentele care contin sare, precum muraturile sau pastrama pentru a nu creste cantiatea de sare ingerata.

Nu trebuie sa renunti brusc la ele pentru a nu suferi pe plan psihic, ci trebuie sa le scazi trepatat pana in stadiul in care sa le consumi doar o data la saptamana.

Nu trebuie sa renunti la anumite placeri, ci doar sa nu iti faci obicei zilnic. In acest fel nu vei trai cu ideea frunstranta de restrictie si vei reusi sa te indrepti spre un stil sanatos de viata.

Pasul 5 – Mananca incet si constientizeaza ceea ce mananci

Asa cum am mai spus-o si in alte materiale, digestia incepe din gura. O mancare mestecata cu calm si bine ajuta stomacul in procesul de digestie.

Mancatul constient se refera la alegerea constienta a alimentelor pe care urmeaza sa le consumi.

Este recomandat sa mancam de 2 ori mai incet decat de obicei, si sa mestecam de 2 ori mai mult. In acest fel te vei satura mai repede iar digestia va fi mai buna.

Pasul 6 – Miscarea

Program de miscare in aer liber, mers pe jos intr-un ritm mai rapid sau lent in functie de problemele de sanatate.

Pasul 7 – Cateva exercitii simple la locul de munca

Majoritatea oamenilor lucreaza in incaperi inchise, pe scaun la birou. Astfel, este important de stiut ca o data la ora trebuie sa ne ridicam, sa ne plimbam sau sa coboram si sa urcam scarile.

Pasul 8 – Somnul

Organismul uman are nevoie de 7-8 ore de somn pentru a functiona la capacitate maxima. Pentru a sti ca somnul a fost de calitate, vezi exact starea ta de la trezire.

Daca esti odihnit, in forma si gata de o noua zi de munca… atunci ai dormit bine. Daca nu… undeva este o problema!

De asemenea, recunostinta practicata dimineata se dovedeste a fi extrem de utila pentru intregul organism:

Pasul 9 – Invata sa gandesti pozitiv

Gandirea pozitiva face conexiunea intre fizic si mental. Daca gandesti pozitiv esti mai placut si atragi persoane pozitive in preajma ta.

Pasul 10 – Invata sa iti gestionezi timpul din afara serviciului

Adopta  anumite preocupari care sa te relaxexe: planteaza o floare, curata gazonul sau citeste o carte, joaca un joc cu copiii, etc.

Evita sau redu statul in fata televizorului si a computerului in timpul liber.

Pasul 11 – Igiena

Obicei practicat inca din copilarie. Incepand cu igiena mainilor, a gurii si a intregului corp. Igiena precara presupune posibilitatea infectarii multiple si repetate care va afecta calitatea vietii.

Pasul 12 – Renuntarea la vicii

  • Fumatul – cel mai intalnit viciu, asociat cu o viata nesanatoasa, duce la o serie de patologii pulmonare, faringiene, laringiene sau ale dintilor si buzelor. Fumatul duce la carii dentare sau la oxigenarea necorespunzatoare a creierului.
  • Alcoolul – Consumul de alcool in cantitati mici si dupa mese copioase nu este patologic, insa ce depaseste normalul trece in dependenta si viciu.

Adoptati Moderatia in toate

Cheia succesului in incercarea de a adopta un stil de viata sanatos o reprezinta :

  • moderatie in alimentatie
  • moderatie in consumul de orice fel de substante
  • moderatia stresului si managerierea acestuia
  • moderatia viciilor (cafea, alcool, tutun)

Dupa ce am enumerat cativa pasi de bun simt dintr-un stil de viata sanatos, intelegem de ce tratamentele (alopate sau naturiste) cum spuneam la inceputul materialului nu-si fac efectul.

Anumite excese si viici nu fac decat sa neutralizeze efectul tratamentelor pe care le urmam.

Nu poti trata rinichiul si sa manci sarat muruga. La fel nu poti trata ficatul gras si sa bei alcool la fiecare masa. Alcoolul nu are ce cauta nu doar in medicatia alopata dar nici in cea naturista.

A urma un tratament naturist cu consum de alcool, cafea, tutun alimente procesate sau grase este NUL. Asa ca in astfel de situatii este bine sa nu dam vina pe tratament ci sa aruncam o privire la modul nostru de viata!

Sursa foto: freepik.com

Citeste si:

🍏 ATENTIE! TOP 20 combinatii alimentare COMUNE despre care sigur NU STIAI ca te pot imbolnavi!

🍏 Tratamentul naturist: prieten sau dusman?

🍏 Yoga si Sanatatea: Top 10 beneficii pentru minte si trup!

🍏 Calorii Negative si Cum sa tii o Cura de Slabire fara infometare!

🍏 11 suplimente OBLIGATORII după 40 de ani + BONUS

1 comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: