fbpx
copil mancand pepene
Dietă și Nutriție

De ce sa consumi PEPENE VERDE si cum sa eviti INTOXICAREA cu NITRATI

Punctajul nostru
Apasa pentru a acorda un punctaj
[Total: 0 Average: 0]

A venit vara si peste tot gasim pepene verde. Il consumam pentru a ne racori, insa putini sunt cei ce stiu cat de multe proprietati incredibile are acesta.

Patria pepenelui verde este Africa de Sud, desertul Kalaharii si regiunile nordice ale Sudanului. Pepenele verde este mentionat chiar si in Biblie, ca o cultura foarte raspandita in Egipt acum 4 mii de ani. Numele provine de la cuvantul persan „harbuyaţţ” care inseamna ,,castravete urias’’

Pulpa fructului de pepene verde contine intre 6 si 13% zaharuri usor de digerat (glucoza, fructoza si zaharoza). Pana cand se coace, in compozitia pulpei de pepene predomina glucoza si fructoza. Zaharoza se acumuleaza pe perioada depozitarii  pepenelui.

Pepene verde continut

100 g de pulpa de pepene contine intre 27 si 38 Kilocalorii.

De asemenea, pepenele verde este bogat in urmatoarele vitamine:

  • Vitamina A (18% din DZR)
  • Complexul B (B1,B2,B9,B6…etc) (3% din DZR)
  • Vitamina PP
  • Vitamina C (20% din DZR)
  • Vitamina E

Pe langa vitamine, acest fruct este bogat si in minerale, precum:

  • Magneziu
  • Potasiu (5% DV)
  • Magneziu (4% DV)
  • Calciu
  • Fosfor
  • Sodiu
  • Licopen
  • Niacina
  • Caroten

De ce sa consumi pepene verde

Free Photo | Fresh sliced watermelon on wooden background

Viataminele si mineralele din compozitia pepenelui verde produc o multime de efecte pozitive asupra organismului cum ar fi:

  1. Continutul ridicat de apa permite utilizarea  pepenelul verde ca agent diuretic si coleretic, sucul de pepene verde poate curata ficatul si rinichii de toxine.
  2. Continutul bogat in fibra dietetica si licopenul ajuta la scaderea colesterolului si implicit la prevenirea bolilor sistemului cardiovascular (Citeste si: TOP 11 plante care te ajuta sa scapi de COLESTEROL si TRIGLICERIDE)
  3. Oxidul nitric ajuta vasele de sange sa se dilate ajutand la scaderea tensiunii arteriale.
  4. Continutul de acid folic din pepenele verde influenteaza pozitiv formarea AND-ului ai ARN-ului, diviziunea celulara, metabolismul proteinelor, protejaza sanatatea  pielii, a parului, asigurand totodata si o digestie mai buna.
  5. Continutul ridicat de antioxidanti din compozitia pepenelui previne procesul de imbatranire, protejaza organismul de problemele specifice inaintarii in varsta, combate radicalii liberi prevenind cancerul.
  6. Combinatia de magneziu si antioxidanti reduce stresul, eliberand hormonii fericirii.
  7. Combate anemia, arteroscleroza, hipertensiunea,bolile ficatului, elimina calculii vezici biliare si pe cei din tractul urinar, amelioreaza artrita si guta (Citeste si: Scapa de GUTA in mod Natural + Retete din Pedicuta)
  8. Benefic in lupta cu kilogramele in plus.
  9. Cel mai placut mod de hidratare a organismului.

Consumarea cu prudenta se adreseraza:

  • Persoanelor cu boli ale sistemului genito-urinar, in special celor impovarate cu pietre la rinichi, ce au un diametru peste 4 mm.
  • Persoanelor cu diaree, flatulenta, colici si patologii grave ale pancreasului si prostatei.
  • Diabeticii vor consuma doar 100g/zi.

Beneficiul semintelor de pepene

Dar nu doar pulpa de pepene este benefica pentru santate ci si semintele si coaja acestuia.

Semintele de pepene sunt bogate in:

  • Magneziu  – in 4 grame de seminte se gasesc 21mg magneziu, ceea ce reprezinta 5% din doza  zilnica (DZ). Un adult are nevoie zilnic de 420mg de magneziu. Acesta este esential pentru multe functii metabolice, precum si pentru sanatatea sistemului imunitar, a inimii si a oaselor.
  • Fier – o componenta importanta a hemoglobinei care transporta oxigenul in tot corpul.
  • Zinc – 30 g de seminte furnizeaza 25% din doza zilnica. Zincul fiind un nutrient esential pentru sistemul imunitar, digestiv, si nervos al corpului uman.
  • Acizi grasi mono si polinesaturati. Aceste grasimi sunt utile in protejarea impotriva infarctului miocardic si accidentului vascular cerebral. De asemenea ajuta si la scaderea nivelului de colesterol ,,rau’’ din sange.

Cum se consuma semintele de pepene rosu?

Pentru a fi consumate, semintele de pepene rosu se pun pur si simplu pe o foaie de copt si se introduc in cuptor la 150-170 grade.

In 15 minute vor fi gata de mancat asigurand o gustare sanatoasa in comparatie cu cipsurile de cartofi din magazin.

Beneficiile cojilor de pepene verde

Coaja pepenelui verde contine:

  • Citrulina – un aminoacid care ajuta la dilatarea vaselor de sange si imbunatateste livrarea de oxigen catre muschi.
  • Fibre – dieta bogata in fibre reduce riscul de dezvoltare a bolilor de colon, ajuta la scaderea zaharului din sange si a colesterolului, dau satietate.

Coaja recomandata pentru tratament trebuie sa fie foarte bine spalata in prealabil si cu ajutorul storcatorului se poate obtine un suc care daca se combina cu suc de pulpa de pepene devine mai bogat in viatmine si minerale crescaindu-i beneficiile.

Stiati ca?

  • Consumat in cantitati mai mari de 300-400g zilnic  impreuna cu alte alimente si fructe poate produce efecte secundare si disconfort abdominal (flatulenta, balonare crampe precum si supararea intestinului).
  • Pepenele verde nu se cumpara taiat deorece pulpa este un mediu prielnic pentru multiplicarea microbilor.
  • Pepenii crescuti cu ingraseminte cu azot devin nocivi prin dezvoltarea in corp a compusilor nocivi N-nitrosi si nitriti. Acestia sunt compusii vinovati de dezvoltarea cancerului in organism.
  • Un copil de 2-3 ani nu trebuie sa consume mai mult de 80-100g pulpa
  • Copiii intre 3-6 ani pot consuma 150g pe zi.
  • Pepenii plini de nitrati sunt rosu aprins, cu o nuanta purpurie. Daca pulpa unui astfel de fruct este cufundata intr-un recipient cu apa, apa va deveni roz sau rosie. Pulpa fara nitrati doar va tulbura apa. De asemenea fibrele interioare ale unui pepene bio sunt albe, in timp ce acelea ale unuia plin de nitrati sunt galbene.

Citeste si:

🍉 Top 16 COPACI incredibili, a caror energie TE POATE VINDECA!

🍉 Drojdia de orez rosu – cel mai bun remediu pentru scaderea COLESTEROLULUI

🍉 Protejati-va stomacul, creierul, oasele si inima consumand SPANAC + 3 Retete de Suc de Spanac

Sursa foto: freepik.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: