cos cu mere
Boli/Afecțiuni Dietă și Nutriție

Top 25 beneficii ale consumului de MERE despre care putina lume stie

Punctajul nostru
Apasa pentru a acorda un punctaj
[Total: 9 Average: 4.7]

Merele au inceput sa fie consumate inca din anul 6500 I.Hr.

O zicala aparuta prin secolul XIX spunea „Un mar pe zi tine doctorul la distanta”.  Nimic mai adevarat daca este sa ne gandim la multitudinea de beneficii a consumului de mere.

Ce contin merele?

  • Pectina – fibra care ajuta la scaderea colesterolului rau protejindu-ti inima;
  • Antioxidanti – ajuta creierul si sustin sistemul imunitar;
  • Bor – mineral care ne protejaza oasele;
  • Quercitina – acest flavonoid neutralizeaza efectul radicalilor liberi;
  • Fibre si polifenoli – ajuta digestia si ne curata gura de bacterii in timp ce le mestecam;
  • Potasiu – ajuta inima;
  • Calciu;
  • Siliciu;
  • Iod;
  • Fier;
  • Magneziu;
  • Fosfor;
  • Vitamina A;
  • Vitamina C;
  • Vitamina K;
  • Complexul B;
  • Florizina  – flavonoid;
  • Vitamina E;
  • Vitamina PP.

Beneficiile consumului de mere

mere proaspete
Sursa foto: pinterest.com
  1. Detoxifica si curata organismul, ajutand la eliminarea metalelor grele cum ar fi mercurul si plumbul.
  2. Reduce nivelul colesterolului datorita pectinei din compozitie.
  3. Diminueaza secretia de insulina din sange.
  4. Reduce riscul apartiei bolilor respiratorii (astm si bronsita), lubrifiaza plamanii, scad mucoasa si cresc fluidele corporale – si toate acestea doar consumand un singur mar pe zi!
  5. Contribuie la consolidarea inimii.
  6. Tine la distanta bolile de piele.
  7. Ajuta in curele de slabire – persoanele care consuma un mar pe stomacul gol pierd cu pana la 33% din greutate fata de cele care nu consuma.
  8. Protejaza celulele neuronale de stresul oxidativ reducand astfel neurotoxicitatea, element important in prevenirea dementei senile.
  9. Reduce riscul aparitiei accidentului vascular cerebral.
  10.  Combate obezitatea – prin continutul mare de fibre, care ofera senzatia de satietate.
  11.  Tine la distanta diabetul – datorita oxidantilor polifenolici.
  12.  Previne aparitia bolii Alzheimer.
  13.  Protejaza organismul de boala Parkinson.
  14.  Previne cancerul.
  15.  Protejaza oasele – prin continutul de florizina si bor protejaza femeile la menopauza de osteoporoza, putand creste densitatea osoasa, intarind oasele.
  16.  Previn aparitia calculilor biliari.
  17.  Combat diareea si constipatia.
  18.  Neutralizeaza sindromul de colon iritabil – prin continutul de fibre.
  19.  Previne aparitia hemoroizilor.
  20.  Protejaza vederea – prin continutul in vitamina A. Daca merele au fost coapte in prealabil creste cantitatea de vitamina A.
  21.  Stimuleaza sistemul imunitar – merele rosii contin quercitina un antioxidant care ajuta safortificarea sistemului imunitar din perioadele stresante.
  22.  Previne raceala si infectiile.
  23.  Previne litiaza renala – prin taninurile din compozitie.
  24.  Combate stresul, depresia, oboseala datorita continutului bogat in magneziu, potasiu, siliciu si iod.
  25.  Contribuie la imbunatatirea memoriei, vioiciunea mintii si activitatea electrica a creierului prin continutul de bor.

Consumul de mere in sarcina

Sursa foto: medicalnewstoday.com

Consumul de mere are efecte incredibile si pentru femeile insarcinate, prevenind  anumite afectiuni ale mamei dar si ale fatului, precum:

  • Prin continutul bogat in acid folic, se reduce riscul de aparitie a defectelor de tub neural (gen Spina bifida). Totodata se reduce riscul de nastere prematura.
  • Merele scad riscul de diabet gestational.
  • Previn greata si ajuta sistemul digestiv.
  • Detoxifica organismul gravidei – un nivel toxic poate afecta dezvoltarea fatului.
  • Cresc nivelul de energie al gravidei.
  • Previn picioarele umflate – ajuta la eliminarea excesului de apa din organism.
  • Contribuie la dezvoltarea osoasa – prin continutul de minerale si vitamine ajuta la dezvoltarea oaselor, dintilor, nervilor, muschilor si inimii bebelusului. In acelasi timp contribuie la intarirea scheletului gravidei, scazand riscului de hipertensiune si preeclapsie.
  • Previn alergiile – daca gravida consuma mere scade riscul ca bebelusul sa dezvolte alergii.
  • Previn anemia – daca gravida consuma mere tine anemia la distanta si protejaza fatul de nastere prematura sau subdezvoltare.
  • Sustine sistemul imunitar atat al mamei cat si al fatului prin continutul de vitamina C.
  • Protejaza ADN-ul – in timpul sarcinii gravida poate combate radicalii liberi prin consumul de mere si proteja ADN-ul fatului.

Beneficiile merelor in functie de culoare

mere rosii, mere verzi, mere galbene,
Sursa foto: bettycrocker.com
  1. Merele verzi – contin mai mult acid malic, favorizand digestia. Merele verzi contin mai multa vitamina C si au un indice glicemic mai mic comparativ cu cele rosii ori galbene. Aceasta inseamna ca dupa consumare, nivelul de glucoza din sange creste mai lent. Astfel, in dietele diabeticilor si ale persoanelor cu patologii ale sistemului cardiovascular este indicat consumul de mere verzi.
  2. Merele rosii – au continut mai mare de zaharuri si nu se recomanda diabeticilor. Sunt mai acide si produc hiperaciditate gastrica.
  3. Merele galbene – contin mai multa pectina dar mai putini compusi de fier. Acestea sunt de mare ajutor in bolile de ficat, contribuind totodata si la eliminarea bilei.

Mere contraindicatii

  • Consumul excesiv de mere poate duce la exces de fructoza in organism care poate provoca mai multe probleme de sanatate cum ar fi diabetul si obezitatea.
  • Consumul excesiv de suc de mere duce la diaree.
  • Putem beneficia de proprietatile merelor consumandu-le ca atare sau facand suc din mere proaspete, insa trebuie sa avem foarte mare grija cand procesam merele sa scoatem samburii deoarece sunt toxici. Acestia contin o doza mica de cianura. O samata, doua, nu pot face prea mult rau dar o cantitate mai mare da.

 Stiai ca?

  • Marul are calorii negative;
  • 2/3 din totalul de fibre si antioxidanti din mar se gasec in coaja;
  • merele plutesc pe apa deoarece 25% din volumul marului il reprezinta aerul;
  • merele se coc de 10 ori mai repede in camera decat in frigider;
  • Datorita hormonului pe care il emana in mod natural (etilena), fructe precum mango sau avocado puse langa mere se coc mai rapid.
  • Merele nu contin sodiu si grasimi si nici colesterol;
  • Marimea merelor variaza de la dimensiunea unui bob de mazare pana la al unui dovleac de 1,5kg.
  • Exista pana la 8000 de soiuri de mere.
  • In China cuvantul mar se pronunta si „ping”, care inseamna pace.

Citeste si:

🍏 Calorii Negative si Cum sa tii o Cura de Slabire fara infometare!

🍎 TOP 11 plante care te ajuta sa scapi de COLESTEROL si TRIGLICERIDE

🍏 Top 15 beneficii ale gutuiului despre care sigur nu stiai!

Sursa foto coperta: heart.org

1 comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: