fbpx
spirulina
Plante medicinale

Spirulina – alga minune: suplimentul care NU trebuie sa iti lipseasca!

Punctajul nostru
Apasa pentru a acorda un punctaj
[Total: 2 Average: 5]

Toata lumea stie acea alga verde-albastra care coloreaza apa marii… si pe care adesea o luam pe picioare cand intram in apa.

Totusi, cine s-ar fi gandit ca aceasta alga atat de scarboasa este una dintre cele mai vechi forme de viata de pa planeta… ajutand la producerea oxigenului de milioane de ani.

In plus, ea a fost integrata in alimentatie din cele mai vechi timpuri. Cel mai adesea apre mentionata in cultura tribuilor Kanebo din centrul Africii, precum si la Azteci.

Fiind atat de bogata in nutrienti se putea supravietui o zi  doar cu aceasta alga si apa.

Astfel, numele spirulinei vine de la forma de spirala a algei.

Ce contine Spirulina – alga verde-albastruie?

pudra de spirulina, spirulina pastile

Spirulina este incredibil de bogata in vitamine si nutrienti. Astfel, in compozitia ei regasim:

  • Proteine pure (in proportie de 60-70% – mai mult decat carnea de vita si pui, peste sau soia).
  • 8 aminoacizi esentiali – (izoleucina, triptofan, valina, leucina, metionina, lizina, fenialanina, treonina)
  • Acid gama linoleic – responsabil de scaderea colesterolului rau (LDL)
  • Ficocianina – substanta care inhiba formarea cancerului de colon
  • Betacaroten – de 5 ori mai mult decat morcovii si de 40 de ori mai mult decat spanacul
  • Vitaminele B12, B1, B2, B3
  • Fier
  • Clorofila – efect dezinfectant
  • Acizi nucleici ARN si ADN
  • Vitamina D
  • Vitamina K2
  • cupru
  • Crom
  • Calciu – de 26 de ori mai mult decat laptele
  • Iod
  • Magneziu,
  • Fosfor
  • Potasiu
  • Seleniu
  • Zinc
  • Acid linoleic – care ajuta la formatrea prostaglandinelor  ce au rol in reglarea tensiuni arteriale
  • Enzime – cu rol de vindecare a ranilor
  • polioza – accelereaza imultirea celulelor maduvei osoase crescand imunitatea organismului
  • Acid gamalinoleic (GLA)-  cu efect antiinflamator
  • grasimi nesaturate Omega 3-6
  • Fiocianina (cel care ii da culoarea, alaturi de clorofila)  – are proprietati antioxidante si antiinflamatoare puternice.
  • Metionina
  • Polizaharide
  • sulfolipide.

In ce afectiuni este recomandata spirulina?

In general se recomanda adiminstrarea de suplimente pe baza de spirulina in urmatoarele afectiuni:

  • Boli de inima
  • Boli de ficat
  • Cancer
  • Diabet – scade nivelul zaharului din sange
  • Intareste imunitatea – prin ficocianina, polizaharide si sulfolipide care impreuna apara organismul de efectele nefaste date de poluare, alimentatie deficitara, stres si sedentarism.
  • Boala pulmonara obstructiva cronica
  • Ficat gras – nonalcoolic
  • Scade trigliceridele si colesterolul
  • Scade tensiunea arteriala – prin cresterea productiei de oxid de azot cu rol vasodilatator, si prin continutul de metionina si ficocianina
  • tine anemia la distanta si in special anemia feripriva – prin continutul de fier
  • Vindecarea rapida a ranilor
  • Creste nivelul de hemoglobina si de globule rosii
  • Ajuta persoanele varstnice sa isi pastreze digestia in parametrii optimi
  • Mentine sanatatea creierului – prin  continutul de triptofan (aminoacid care sprijna productia de serotonina – importanta pentru sanatatea mentala)
  • Ofera neuroprotectie in boala Parkinson, reducand problemele de memorie
  • Depresie
  • Anexietate
  • Mentine sanatatea dintilor
  • Previne osteoporoza  – prin continutul de vitamina k2, calciu, magneziu, cupru, zinc.
  • Incetineste imbatranirea si mentine sanatatea pielii  – prin continutul de vitamina E, seleniu, tirozina.
  • Rinita alergica
  • trateaza candida – prin efectul imunostimulator si antibacterian ajutand la formarea unei flore bacteriene puternice in intestin
  • Elimina metalele grele acumulate in organism prin apa contaminata, peste de crescatorie, produse cosmetice, plombe dentare.
  • Ajuta in curele de slabire – bogata in nutrienti  si proteina si saraca in calorii (in 3 luni se reduce IMC considerabil) – avand in vedere ca 1 g aduce aportul necesar organismului pentru o masa. Luata cu o jumatate de ora inainte de masa scade pofta de mancare.
  • Detoxifica ficatul si il ajuta sa se regenereze
  • Benefica sportivilor – imbunatateste musculatura  si anduranta
  • Amelioreaza simptomele premenstruale (crampe, balonari, schimbari de dispozitie)
  • Combate oboseala cronica.

Precautii:

Se va administra cu precautie in:

  • hipertiroidie – datorita continutului de iod
  • boli autoimune
  • afectiuni renale

Poți achiziționa suplimente alimentare cu spirulină de aici.

Citeste si:

🍏 TOP 11 plante care te ajuta sa scapi de COLESTEROL si TRIGLICERIDE

🍏 Treateaza sinuzita in mod natural! Vezi cele mai eficiente 11 leacuri babesti pentru sinuzita

🍏 CUISOARE: Scapa de Respiratia Urat Mirositoare, Vergeturi, Diabet si de alte 40 afectiuni!

Sursa foto: freepik.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: